Otestujte v našom kvíze, na akú strednú školu sa vaše dieťa najviac hodí

Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: gettyimages.com
2023-03-01 14:30:00 |

Budúcnosť uplatnenia dieťaťa v pracovnej oblasti často závisí aj od výberu strednej školy. Hoci to nie je pravidlom, je vhodné pouvažovať nad voľbou strednej školy.

Pomaly ale isto sa blížia termíny prijímacích skúšok na stredné školy 2023/2024. V prípade, že ste ešte pre svoje dieťa nestihli vybrať tú správnu školu a uvažujete, ako ďalej, skúste odpovedať na otázky v tomto kvíze. Chystá sa vaše dieťa na strednú školu? Možno práve vďaka tomuto kvízu zistíte na aké študijné zameranie na strednej škole má vaše dieťa najlepšie predpoklady. 

 

1. Ktorá z nasledovných možností najviac charakterizuje vaše dieťa? 

A. Je skôr introvertnej povahy, má rád/a čas strávený osamote, dáva prednosť času strávenému na počítači alebo čítaním knižky, namiesto toho, aby bol/a vonku s kamarátmi. 

B. Je skôr extrovertnej povahy, zbožňuje, keď môže byť stredobodom pozornosti, vyžíva sa v plánovaní, organizovaní a obľubuje pracovať v tíme a komunikovať s ostatnými.

C. Je niečo medzi extrovertom a introvertom, obľubuje tvorivé činnosti ako je kreslenie, písanie, literatúra či hra na hudobnom nástroji. Možno ho/ju popísať ako osobu so záľubou v umeleckých činnostiach. 

 

2. Ktoré predmety v škole najviac obľubuje? 

A. Matematiku, fyziku, chémiu, informatiku

B. Biológiu, cudzie jazyky, občiansku náuku

C. Slovenský jazyk, telesnú výchovu, výtvarnú výchovu, hudobnú výchovu, literatúru

 

3. Ktoré vlastnosti ho/ju najviac charakterizujú?

A. logické uvažovanie, trpezlivosť

B. komunikatívnosť, organizačné schopnosti

C. kreativita, empatia

 

4. Aké pracovné prostredie je pre neho/ňu vysnívané?

A. dielňa, technické výrobne, práca v teréne

B. práca za počítačom, kancelária,

C. umelecký ateliér, múzeá, galérie

 

5. Ktorá z týchto možností je pre neho/ňu najprijateľnejšia?

A. Miluje stereotyp, má rád/a analytické činnosti či manuálnu prácu.

B. Neznáša stereotyp, radšej má nerutinné činnosti a dynamicky meniace sa prostredie. 

C. Nevie si predstaviť seba ako zamestnanca, chce tvoriť niečo vlastné, hlavne kreatívne.

 

6.  Ak by ste ho/ju mohli popísať, vidíte ho ako?

A. Dobrého tímového hráča/čku, ktorý/á má potenciál byť nielen zamestnancom, ale možno aj šéfom vo zvolenej oblasti.

B. Osobu, ktor/á nemá problém sa prispôsobiť, obľubuje tvorivé činnosti aj prácu s ľuďmi, či pomoc druhým, no technické záležitosti radšej prenecháva iným.

C. Tvorivú slobodnú dušu a silného individualistu/ku, ktorý/á sa skôr nezaradí do zamestnaneckého prostredia, pôjde vlastnou cestou.

 

7. Akú najslabšiu stránku jeho/jej povahy na ňom/nej vidíte?

A. komunikatívnosť, organizačné schopnosti 

B. logické a analytické myslenie

C. tolerancia vykonávania rutinných činností

 

V prípade, že najviac z vašich odpovedí bola možnosť A:

Je vhodné pouvažovať o technickom zameraní strednej školy, kde by dieťa mohlo rozvíjať svoje praktické zručnosti. Uplatnenie je možné nielen v remeselných technických činnostiach, ale aj vo výrobných podnikoch a iných podobných pracoviskách. V prípade, že ho/ju láka skôr práca za počítačom, je možné pouvažovať o pozíciách za počítačom, ako je programátor, technik počítačových sietí či podobné zálžitosti. V prípade, že ho/ju technické činnosti budú baviť aj naďalej, je možné zvážiť neskôr aj vysokoškolské zameranie podobného smeru.

 

V prípade, že najviac z vašich odpovedí bola možnosť B:

Je vhodné popremýšlať o humanitnom, netechnickom zamerní strednej školy. V prípade, že dieťa má ambíciu študovať na vysokej škole, je vhodné pouvažovať o gymnáziu. V prípade odbornej školy je možné zamerať sa na rôzne odbory, podľa jeho bližších preferencií. Technický smer je však lepšie skôr  z výberu vylúčiť.

 

V prípade, že najviac z vašich odpovedí bola možnosť C:

Je vhodné zvážiť stredné školy umeleckého smeru, pričom nemusí ísť len o vyslovene konzervatórium. Môže íst o odborné školy s tvorivým zameraním, pri ktorom je napríklad možná práca na počítači, ako grafik, reklamný textár a podobne. Ak však vaše dieťa je výraznejšie talentované, napríklad na určitú umeleckú oblasť, akou je maľovanie, spev, tanec, hudba či podobné záležitosti, je vhodné ho smerovať individuálnym smerom. 

 

 

gettyimages.com
Autor: © Zoznam/zk

Ďalšie články

Gurmán.sk

Feminity

Zdravie

Diskusia