Mama varuje ostatných rodičov pred steroidovými krémami

Mama varuje ostatných rodičov26.07.2018 |

Osemmesačná dcérka Natashy Das Goupa prežíva peklo na zemi. Mama je presvedčená, že za jej stavom sú streroidové krémy.

Dvadsaťsedemročná mama zdieľa fotky svojej maličkej dcérky Indicy, ktorej koža na tvári a telíčku je spálená a olupuje sa. Drobček žije s neznesiteľnými bolesťami spôsobenými ťažkým  ekzémom.  Má za sebou dni, keď sa zobúdzala s otvorenými zapálenými ranami. I keď o spánku sa podľa nej hovoriť ani nedá. Indica pre bolesti nie je už niekoľko mesiacov schopná normálne spinkať.

Natasha z Kanady je presvedčená, že takúto ťažkú kožnú reakciu majú na svedomí steroidné krémy prepísané lekármi. Ako tvrdí, aj keď ich používala v omnoho nižšom dávkovaní, než bolo predpísané, koža jej dcérky zareagovala strašným spôsobom. Až na nižšie dávkovanie robila všetko podľa odporúčaní odborníkov. Po tom, ako krémy prestala používať úplne, prišli nečakané problémy. Mama sa obáva, že koža jej dievčatka sa stala na nich úplne závislá.

„Trvalo to tri dni po dokončení kúry, keď sa účinky krémov na koži malej prejavili. Bolo to hroznejšie ako čokoľvek, čo som predtým videla. I keď ekzém mala aj dovtedy, s tým, čo sa udialo po použití krémov, som nerátala ani v najhoršom sne,“ hovorí Natasha. „Indica nemala na tvári kúsok normálnej kože, celá bola červená, mokvala a boli na nej rany. Koža sa olupovala, bolo to príšerné,“ opísala. „Kričala, ako keby jej pokožka bola v ohni, celý deň, aj celú noc. Boli chvíle, keď sme celé noci nespali a len ju upokojovali,“ spomína. Dieťatko nemohla ani držať na rukách, ani uložiť do postieľky. Keď Indica plakala, rany na koži sa jej ešte viac otvárali a zhoršovalo sa to. Následkom bola ešte väčšia bolesť a viac plaču. Úplný začarovaný kruh.

Natasha si myslí, že malá Indica trpí lokálnym vyradením steroidov, čo sa stane u veľmi malého percenta poacientov po ukončení dlhodobej alebo silnej liečby na báze steroidov. Prvé známky zlepšenia stavu, ktorý sa prejavil v marci, prichádzajú pomaličky až po takmer piatich mesiacoch utrpenia. „Teraz má už aj lepšie dni a môžeme ísť občas von na čerstvý vzduch a slnko" hovorí Natasha. Vyhraté však podľa nej stále nemajú. „V zlých dňoch je život ako vo väznici a je to naozaj peklo. Pomáha mi však hovoriť o tom s inými ľuďmi, ktorí prechádzajú niečím podobným,“ vysvetľuje.

Natasha sa rozhodla varovať ostatných pred škodlivými účinkami používania liečby na báze steroidov a odporúča im hľadať najprv iné možné riešenia. Ak nič iné nezostáva, mali by si byť vedomí rizika, ktoré táto liečba so sebou prináša.

Prečítajte si tiež:

Záhadná infekcia z pláže: Dievčatko takmer prišlo o prst

Trieska v prste: Takto ju ľahko vytiahnete

Fotogaléria


Foto: sun.co.uk (caters news agency)
Zdroj: The Sun, az

Ďalšie články

Diskusia