Nadváha znižuje šancu otehotnieť, skúste zhodiť

Nadváha znižuje šancu otehotnieť,22.11.2020 |

Ženy, ktoré majú blízko k ideálnej hmotnosti, otehotnejú ľahšie a tiež je väčšia pravdepodobnosť, že v tehotenstve sa vyhnú vážnejším komplikáciám.

Nadváha môže spôsobiť abnormálny menštruačný cyklus, čo môže viesť k neplodnosti. V tehotenstve sa zase obézne ženy častejšie stretávajú so zdravotnými komplikáciami v podobe vysokého krvného tlaku, cukrovky či ťažkých pôrodov. Odborníčka na výživu Bridget Swinney radí, aby sa bacuľky snažili pred tehotenstvom zhodiť aspoň časť prebytočných kíl. „Najlepšie urobíte, ak sa vyhnete populárnym diétnym plánom, ktoré eliminujú určité potraviny alebo kategórie potravín ako sú napríklad sacharidy,“ hovorí. Pripúšťa, že pri snahe schudnúť môžu fungovať, no zároveň upozorňuje, že vyradením mliečnych výrobkov alebo ovocia zo stravy telo stráca veľa dôležitých vitamínov a živín potrebných tak pre otehotnenie, ako ja pre udržanie zdravého tehotenstva.

Doprajte si „dobré“ sacharidy

Ideálna strava pre ženy s nadváhou, ktoré sa chcú zbaviť kíl pre väčšiu šancu otehotnieť alebo udržať si zdravé tehotenstvo, sa zameriava na „dobré“ sacharidy ako je celozrnné pečivo, cestoviny a hnedá ryža. Zahŕňa tiež ryby, kuracie a morčacie mäso, ovocie, zeleninu, nízkotučné mliečne výrobky ako je mlieko, jogurty a syry. „Celozrnné potraviny vo vás vyvolajú pocit sýtosti, podobne ako keď sa napijete veľa vody,“ prirovnáva Swinney.

Ako možno dosiahnuť zdravú telesnú hmotnosť pred tým, než otehotniete?

1. Venujte pozornosť tomu, čo jete. Doprajte si denne päť chodov, v ktorých budú zastúpené celozrnné výrobky, dve misky ovocia, dve a pol misky zeleniny, zhruba 20 dkg bielkovín z rôznych zdrojov – ryby, fazuľa, biele mäso, chudé bravčové a hovädzie mäso, vajcia, orechy, aspoň tri porcie mliečnych výrobkov alebo potravín bohatých na vápnik, šesť lyžičiek rastlinného tuku v podobe repkového alebo olivového oleja. Ovocie a zeleninu striedajte, v každej sú inak zastúpené živiny a vitamíny. Vyhýbajte sa trans-tukom, ktoré sa nachádzajú  vo vyprážaných jedlách a v rýchlom občerstvení.

2. Buďte aktívna! Cvičenie tonizuje svaly, buduje silu a pomáha vášmu telu spaľovať viac kalórií, dokonca aj keď spíte. Cvičenie tiež podporuje silné kosti a zabezpečuje, aby vaše chudnutie nebolo iba zo straty svalového tkaniva. Doprajte si každý deň 60 minút miernej až intenzívnej pohybovej činnosti, aj keď si ju rozdelíte na viac častí. Vyberte si aktivity, ktoré sa vám páčia - turistika, jazda na bicykli, plávanie, tanec, posilňovanie alebo pokojne aj záhradníčenie. Pamätajte si , že aj keď stratíte na váhe, cvičenie je stále dôležité pre jej udržanie. Cieľom je zbaviť sa týždenne pol až jedného kilogramu – vtedy strácate tuk. Ak by ste chudli týždenne omnoho viac, môže to znamenať, že strácate tekutiny a spaľujete svalovú hmotu namiesto tuku.

3. Držte sa rozumného stravovacieho plánu, ktorý si pokojne dajte vypracovať aj odborníkovi, pravidelne sa hýbte a myslite na svoj cieľ, ktorým je dosiahnutie zdravej telesnej hmotnosti.

Fotogaléria

gettyimages.com
Autor: © Zoznam/az
Zdroj: babycenter.com

Ďalšie články

Diskusia