Pozor na rastúce autosedačky: Týmto sa oblúkom vyhnite!

Pozor na rastúce autosedačky:
Ilustračné foto
Zdroj: gettyimages.com
2022-05-20 17:30:00 |

Spotrebiteľský časopis dTest vo svojom pravidelnom teste autosedačiek pre najmenšie deti, batoľatá, predškolákov i školákov objavil nebezpečné výrobky.

Pri jednom zádržnom systéme laboratóriá odhalili v textilnom poťahu zdraviu škodlivé látky, dva výrobky nesplnili to najdôležitejšie – bezpečnosť. Jeden potom úplne prepadol pri nárazových skúškach. Na nezávislých testoch autosedačiek dTest dlhodobo spolupracuje s nemeckým autoklubom ADAC. Aktuálne výsledky testu 20 výrobkov sú k dispozícii zadarmo až do 1. júna na stránkach dTestu.

V kategórii sedačiek pre deti do 1 roku veku aj pri výrobkoch určených od narodenia do zhruba 1,5 roku laboratória udelili vysoké známky. Aj v kategórii pre deti od narodenia do 4 rokov veku (cca 105 cm), v ktorej sa objavila aj prvá pultíková sedačka s integrovaným airbagom na trhu, prebehli nárazové skúšky úspešne. V prípade výrobku Lionelo Antoon RWF však laboratóriá odhalili prítomnosť zdraviu škodlivých látok. „V textilnom poťahu sedačky boli objavené spomaľovače horenia TCPP a TDCP, ktoré sú považované za potenciálne karcinogénne,“ vysvetlila šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová.

Pri tzv. rastúcich sedačkách už crashtesty odhalili nedostatky v ochrane detí. Myšlienka prestavby jednej sedačky spoločne s tým, ako rastie dieťa, je určite lákavá, ale môže to so sebou prinášať aj obmedzenia a potrebné kompromisy v závislosti od možných váhových konfigurácií. To sa potvrdilo pri modeli Joie i-Spin Grow, ktorý je určený pre deti od narodenia do približne 6 rokov. Do zhruba jedného metra vzrastu dieťaťa, teda približne do 4 rokov veku, sa inštaluje proti smeru jazdy a pripevňuje isofixom a popruhom top tether. Vzhľadom na menší priestor pre nohy väčších detí pri inštalácii sedačky proti smeru hrozí, že ju používatelia príliš skoro otočia v smere jazdy. „Pri inštalácii proti smeru jazdy boli zistené pomerne vysoké sily pôsobiace na testovaciu figurínu. Problémy tiež predstavoval fakt, že pri čelnom náraze hrozil kontakt hlavy s predným sedadlom vozidla,“ popísala závažné zistenia Hoffmannová.

Ešte horšie dopadol model Kinderkraft Comfort Up, ktorý úplne prepadol v bočnom crashteste. V hodnotení bezpečnosti získal 0 %! Do sedačky je možné usadiť deti od 1 až do 12 rokov, ale od hmotnosti 22 kg dieťaťa musí byť zo sedačky vybratá chrbtová opierka. „Pred zaobstaraním tohto modelu musíme dôrazne varovať. Zo sedačky sa bez opierky stáva obyčajný podsedák bez dostatočnej ochrany pri bočnom náraze,“ upozornila Hoffmannová a dodala, že práve podsedáky dTest spoločne s ADACom už niekoľko rokov kritizuje, pretože v prípade bočného nárazu deťom neposkytujú žiadnu ochranu.

Fotogaléria

gettyimages.com
Autor: © Zoznam/az
Zdroj: dTest

Ďalšie články

Gurmán.sk

Feminity

Zdravie

Diskusia