Maminy, toto je 8 najlepších aktivít na chudnutie

Maminy, toto je 817.02.2019 |

Sneh pomaly mizne, no tukové vankúšiky poctivo budované od jesene akosi zostávajú? Je tu najvyšší čas niečo s nimi urobiť.

Práca, deti, domácnosť... Stále je čo robiť a na seba vám čas nezostáva? Veru, tak to je u nejednej mamy. Popri množstve iných starostí akosi zabúdame myslieť na svoj výzor a neraz aj na zdravie a spamätáme sa, až je neskoro. Zmeňte to hneď dnes. Určite ste už počuli myšlienku, že deti sú šťastné vtedy, keď ich vychovávajú šťastní rodičia. To, že máme deti ešte predsa neznamená, že sme ich otrokmi. Začnite myslieť viac na seba. Zaraďte do svojho života pohyb – nielen schudnete a spevníte si postavu, ale urobíte niečo aj pre svoje zdravie. Ponúkame vám 8 tipov na aktivity, pri ktorých dosiahnete maximálne výsledky za minimálny čas.

Ktorý typ cvičenia spáli viac kalórií? Podľa štúdie z roku 2012 zverejnenej v časopise Journal of Strength and Conditioning Research, na bežiacom páse možno spáliť viac kalórií (25 až 39 percent) ako pri cvičení s činkami či v súčasnosti populárnym kettlebellom pri rovnakej úrovni námahy. Zároveň sa v nej však uvádza, že práca s činkami a iné formy silového tréningu pomáhajú zrýchliť metabolizmus, takže spálite viac tuku a kalórií aj keď ste v pokoji.

Či už sa rozhodnete pre kardio alebo silové cvičenie, ideálny je intervalový tréning -  najlepší spôsob ako maximalizovať spálenie kalórií v krátkom čase. Striedajte krátke výbuchy intenzívneho úsilia s obdobiami s nižšou intenzitou alebo oddychom.

Toto sú najlepšie kalorické spaľovacie tréningy na zníženie hmotnosti, ktoré môžete rozdeliť do intervalov. Zo začiatku je vhodné pri ktorejkoľvek z týchto aktivít, pre ktorú sa rozhodnete, zaradiť „intenzívny výbuch“ po dobu 30 sekúnd každých 5 minút. Keď sa zlepšíte, môžete tento interval  zmeniť – intenzívne budete makať celú jednu minútu každé štyri minúty.

Beh

Či už ho milujete alebo nenávidíte, beh je jedným z najlepších a najjednoduchších spôsobov spálenia kalórií. A nepotrebujete na to bežecký pás. Stačí si obuť tenisky a vybehnúť von. Behanie v časových intervaloch – zrýchľovanie a spomaľovanie tempa - vám pomôže prejsť trasu „bezbolestnejšie“.  Dobrou pomôckou je napríklad zvýšiť tempo po každej druhej pouličnej lampe okolo ktorej bežíte a po ďalšej zase znížiť alebo bežať nižším tempom od jedného stromu k druhému a potom k ďalšiemu  ho zvýšiť.

Švihadlo

Ak to bolo naposledy na základnej škole, keď ste držali švihadlo v ruke, je čas napraviť to. Skákanie cez švihadlo môže za pol hodinu spaľovať až 318 kalórií (60kg žena) a srdce nie je jediným svalom, ktorý pri tejto aktivite pracuje. Skákanie cez švihadlo precvičí celé telo. Ak nemáte problémy s kolenami, smelo do toho.

Spinning

Spinning je skupinové cvičenie na stacionárnych bicykloch. Či už sa posadíte na ozajstný bicykel alebo na stacionárny, je to jeden z najpríjemnejších spôsobov ako spaľovať kalórie a budovať vytrvalosť. Ide o alternatívu k behu, pri ktorej sú menej zaťažované kolená a pomáha znižovať srdcovú frekvenciu. Ide o viac ako tlačenie na pedál. Vďaka tomu, že pri bicyklovaní v konečnom dôsledku zapájate množstvo svalov na tele, precvičujete mnohé partie.

Silový tréning

Silový tréning vám môže pomôcť vybudovať svalovú hmotu a zvýšiť metabolizmus, ktorý sa spomalíte, akonáhle prekročíte 30-tku. Nejde len o svaly, ale silový tréning tiež pomáha predchádzať osteoporóze. Podľa Wolffovho zákona kosť rastie v reakcii na silu, ktorá je na ňu kladená. Ak teda dvíhate ťažšie váhy, vaša kosť sa stáva silnejšou.

Kickbox

Je to skvelý spôsob ako spáliť kalórie a tuk, posilniť svaly a znížiť stres. Nič nemôže proti stresu lepšie ako dať úder. Vďaka poháňaniu energie z nohy sú vaše ruky schopné dávať hlavné údery, kríže či háky, čím si opäť precvičíte celé telo. Zlepšujete si tiež koordináciu a budujete vytrvalosť.

HIIT (intervalový tréning s vysokou intenzitou)

HIIT cvičenie je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako spáliť kalórie a zrýchliť metabolizmus. A najlepšie na tom je, že tieto tréningy nemusia trvať dlho. Niekedy stačí 10 minút. Výskumy ukazujú, že HIIT pomáha spaľovať brušný tuk, čo je najhorší druh tuku, ktorý vás vystavuje riziku srdcových ochorení a iných zdravotných problémov.

Schody

Chodenie, resp. behanie po schodoch je vždy výzvou. Na tú si však trúfnite iba vtedy, ak máte v poriadku kolená. Jednoducho striedajte chodenie s behaním. Venujte tejto aktivite 30 minút. Ak si neviete nájsť čas, zabudnite na výťahy a vždy, keď je možnosť, vybehnite a zbehnite schody po svojich. Budete mať nielen pekné nohy a zadok, ale posilníte aj srdce.

PIlates, Joga

Ide o dve skvelé formy silového tréningu. Naučíte sa pri nich správne dýchať, držať telo a uľavíte si od bolestí chrbta. Tak pri cvičení pilatesu aj jogy sa zapájajú svaly celého tela aj myseľ. Dôraz je kladený na kvalitu prevedenia každého cviku. Môžete striedať "naťahovačky" s kardiotréningom. I keď prvoradým cieľom nie je chudnutie, môžete dosiahnuť perfektné krivky a pevné telo. Vhodné je zacvičiť tri až štyrikrát týždenne. Nemusí to byť iba vnútri, vyskúšajte to vonku na lúke, v parku alebo doma v záhrade, ten pocit stojí za to.

Prečítajte si tiež:

Ukázala svetu svoju celutitídu s hrdosťou

Zdriemnutie má viac benefitov než by ste si mysleli

 

Fotogaléria


Foto: thinkstock.com, kik-textilien.sk
Zdroj: az

Ďalšie články

Diskusia