Táto vianočná reklama vás chytí za srdce: rodina je dôležitá

vianočná reklama 2022
vianočná reklama 2022
Zdroj: reprofoto youtube.com/John Lewis
2022-11-15 17:10:00 |

Vianoce sú spojené s kupovaním darčekov. Občas mnohí pozabudnú vychutnať si prítomnosť blízkych. Na čo tento rok vsadila vianočná reklama obchodného reťazca John Lewis?

Tohtoročná vianočná reklama spomínaného obchodného reťazca pravdepodobne zapôsobí na viacero ľudí.  Ide o reklamu s názvom „The Beginner" (Začiatočník). Jej reklamný príbeh, ktorý bol zhotovený k vianočnému obdobiu 2022, začína zobrazením muža v strednom veku. Keď si nasadil prilbu, pokúsil sa ísť na skejtborde. Vyzerá to tak, akoby sa snažil učiť sa skejtbordovať.  Neúspešne, pretože z neho spadol rovno na zem. Jeho skormútený pohľad na skejtbord, ktorý skončil v kríkoch, hovorí zrejme za všetko. Tento pokus mu nevyšiel...

Príbeh ďalej pokračuje tým, že sa muž vracia domov a skejtbord si odloží na bok do miestnosti. Ešte so zrýchleným dychom sa posadí na pohovku a snaží sa vydýchať sa. Vyzerá zamyslenie, akoby ho niečo trápilo. Následný záber na nerozbalený ihličnatý stromček, ktorý si nesie naznačuje, že sa blížia Vianoce a chce sa spolu s jeho ženou na ne prichystať. V príbehu su následne zobrazené jeho ďalšie pokusy, ako sa snaží naučiť sa skejtbordovať.

Skúša to opätovne a pristúpil aj k zdobeniu vianočného stromčeka s jeho ženou. Svoje snaženie sa o skejtbordovanie ani zďaleka nevzdáva. Skúša to zas a zas. Vyzerá to tak, že jeho „neúspešné" pokusy sa rozoberajú v rozhovore s návštevou, ktorá ich prišla pozrieť k nim domov. Zdá sa, že jeden muž imitoval jeho nemotorné pohyby, keď ho videl skejtbordovať sa vonku.

Avšak, ani táto situácia nezapríčinila to, žeby sa ďalej neusiloval o to, aby sa to naučil. V kancelárii kde pracuje s jeho kolegami sa nenápadne snažil pozerať videá, kde ľudia jazdia na skateboarde. Občas sa okolo seba poobzeral, či si nikto nevšimol, že sa nevenuje práci a pozerá videá. Následne nastala celkom dojímavá scéna. Muž sa večer nachádzal na ihrisku určenom pre skateboarding. Zo záberov je jasné, že sa veľmi teší, pretože sa mu konečne podarilo udržať sa na skateboarde.  

Ďalej reklama pokračuje tým, že vianočné prípravy v podobe varenia s jeho ženou, preruší crngajúci zvonček na ich dome. Pre dverami ich domu sa objavilo malé dievčatko so skateboardom v prítomnosti dospelej ženy. Muž poukázaním zdôraznil, že aj on má skateboard. Tým zrejme chcel naznačiť, že budú mať niečo spoločné. Celú situáciu objasňuje posolstvo reklamy.

Ide o to, že viac ako 100-tisíc detí v Spojenom kráľovstve (UK) sa nachádza v pestúnskej starostlivosti. Zároveň spomínaná obchodná spoločnosť v reklame uviedla, že sa zaviazali v dlhodobom horizonte podporovať takúto pestúnsku starostlivosť u mladých ľudí. Záverom reklamy je to, že dievčatko vkráča do domu, čím je spolu s textom reklamy jasné, že práve oni budú jej náhradní rodičia. Čím sa retropesktívne možno zamyslieť nad tým, že prečo muž mnoho času trávil učením sa na skateboarde. Čo poviete na túto reklamu? 

Fotogaléria


Autor: © Zoznam/zk

Ďalšie články

Gurmán.sk

Feminity

Zdravie

Diskusia