Strava ovplyvňuje aj mozog: Ako však dieťa naučiť jesť zdravšie?

Strava ovplyvňuje aj mozog:07.04.2021 |

Očakáva sa, že počet obéznych detí na celom svete dosiahne do roku 2030 až 250 miliónov! Rodičia vedia, aké je ťažké dosiahnuť, aby deti jedli zdravé jedlá.

Nezabúdajte, že to, čo dieťa konzumuje, ovplyvňuje nielen jeho telesnú schránku, ale aj kognitívne schopnosti či správanie. Portál Brightside.me prichádza s trikmi, ktoré ocení každý rodič. Vďaka nim prinútite svoje deti ku konzumácii zdravých jedál bez toho, aby si to vôbec uvedomovali.

1. Vytvorte im zdravšie verzie jedál, ktoré majú radi

Nezdravé jedlo môže byť pre deti veľmi lákavé, preto ho uvítajú na tanieri častejšie. Avšak príjem nezdravých potravín sa spája s horšími študijnými výsledkami. Aby ste tomu zabránili, zvoľte menšie zlo. To znamená, že im môžete ich obľúbené, nie príliš zdravé jedlá, upraviť tak, že pridáte alebo nahradíte určité prísady tými zdravšími.

2. Dajte pokrmu zábavné tvary

Deti nič nenadchne viac, keď majú pred sebou jedlo, ktoré má zaujímavý tvar. Ktorému by sa nechcelo do jedla, ktoré pripomína nejaké zvieratko, číslo, písmená alebo dokonca dinosaury? Roztomilo vyzerajúce jedlo môže spôsobiť, že deti mu budú venovať pozornosť dostatočne dlho na to, aby ho zjedli.

3. Inšpirujte sa ich obľúbenými televíznymi programami a filmovými postavami

Mnoho rodičov si myslí, že televízia, filmy a videohry sú pre ich deti nezdravé. Štúdia však zistila, že keď deti sledujú kreslené filmy propagujúce zdravé stravovanie, lepšie si vyberajú jedlo. Najlepšie je preto spozorovať, čo vaše deti sledujú v televízii.

4. Zapojte ich do varenia a nákupu potravín

Ukázalo sa, že deti s väčšou pravdepodobnosťou vyskúšajú jedlá, pri ktorých asistovali v kuchyni! Ich zapojenie do procesu varenia môže deti povzbudiť k zdravšiemu stravovaniu a skúšaniu nových vecí. Ak vezmete svoje batoľa do supermarketu, môže to byť preňho produktívna, poučná a dokonca zábavná skúsenosť.

5. Pripravte zdravé občerstvenie tak, aby bolo ľahko dostupné

Často sa stáva, že keď deti prídu domov zo školy alebo zo športových krúžkov, sú hladné a chcú niečo zjesť. Skvelá príležitosť prinútiť ich k zdravému občerstveniu! Majte vždy zdravé pochúťky poruke. Môže to byť čerstvé ovocie alebo nakrájaná mrkva, ktorú už máte vopred pripravenú.

6. Do jedál nenápadne pridajte zeleninu

Môže byť súčasťou smoothie alebo ju môžete jemne nakrájať a pridať do obľúbených jedál. Hovorte však svojim deťom, že zelenina je pre naše telo nevyhnutná a mali by sme ju jesť každý deň. 

7. O zdravých prísadách hovorte pozitívne

Deti zachytia veľa podnetov od svojich rodičov, učiteľov, súrodencov alebo dokonca televízie. Môžete to využiť vo svoj prospech, pokiaľ ide o jedlo. Použite radej frázu "To je vynikajúce“ namiesto prístupu „Jedz to preto, že je to pre teba dobré“.

8. Spárujte niečo, čo sa im páči, s niečím, čo sa im nepáči

Tento trik je veľmi jednoduchý. Naservírujte im obľúbený pokrm s niečím, čo nemajú príliš v láske. Výskum ukazuje, že spájanie ich obľúbených jedál so zeleninou je skvelý spôsob, ako predstaviť deťom zeleninu, najmä, ak je dieťa prieberčivé.

Fotogaléria

gettyimages.com
Autor: © Zoznam/jp

Ďalšie články

Diskusia