7 pozitívnych zmien, ktoré sa udejú, keď začnete s prechádzkami

7 pozitívnych zmien, ktoré10.02.2018 |

Máte sedavé zamestnanie? Do práce sa vozíte autom alebo využívate MHD? Najvyšší čas začať chodiť.

Ak chcete byť zdraví, mali by ste sa začať hýbať. Nemusíte rovno behať. Stačí rezká chôdza aspoň 30 minút denne. Okrem toho, že vám každodenná prechádzka pomôže schudnúť, zníži krvný tlak, ochráni pred rizikom vzniku mnohých chronických ochorení, zlepší vám náladu. „Chôdza je cvičenie číslo jedna, ktoré odporúčam svojim pacientom,“ hovorí Melina Jampolis autorka knihy o chudnutí. „Nepotrebujete na to nič špeciálne, len pár tenisiek, dobrú náladu a chuť vykročiť. Ani si neviete predstaviť, aké duševné a fyzické výhody získate,“ dodáva. V čom všetkom vám pomôže chôdza?

1. Vaša nálada sa zlepší.

Ste presvedčení, že náladu vám zlepší pohár dobrého vína, či kvalitná čokoláda? Možno máte pravdu, ale rovnaký efekt má aj chôdza a nebude vás to stáť žiadne kalórie navyše. Výskum ukazuje, že pravidelná chôdza skutočne mení  nervový systém tak, že oveľa menej pociťujete zlú náladu a hnev. Prechádzkami na čerstvom vzduchu ste vystavení prirodzenému slnečnému žiareniu, slnko vás nabije energiou a predídete tak depresiám, ktoré postihujú ľudí najmä v jesenných a zimných mesiacoch.

2. Budete kreatívnejší.

Neviete si rady v práci? Máte toho veľa? Choďte sa prejsť! Podľa jednej štúdie, človek, ktorý chodí pravidelne na prechádzky, je plný nápadov a nemá problém s kreativitou. „Vedci vykonali kreatívne myšlienkové testy na dvoch skupinách ľudí, jedni sedeli a druhí kráčali. Zistili, že skupinka, ktorá sa prechádzala bola viac kreatívnejšia, ako tá sediaca,“ skonštatovala Jampolis.

3. Vaše džínsy budú voľnejšie.

Keď začnete s prechádzkami niekoľkokrát do týždňa už po pár dňoch si všimnete, že vaše nohavice začínajú byť voľnejšie, hoci ručička na váhe sa neposúva smerom nadol. Pravidelná chôdza pomáha zlepšiť reakciu vášho tela na inzulín a tým sa znižuje brušný tuk. „Denná chôdza zvyšuje metabolizmus tým, že spaľuje extra kalórie a zabraňuje strate svalov, čo je obzvlášť dôležité, keď človek starne," hovorí osobný tréner Ariel Iasevoli.

4. Znížite riziko chronických ochorení.

Chôdza znižuje hladinu cukru v krvi a celkové riziko vzniku cukrovky. Výskumníci zistili, že pravidelné prechádzky znižujú krvný tlak a riziko cievnej mozgovej príhody o 20 až 40 percent. Jedna zo štúdií o chôdzi a zdraví zistila, že ľudia, ktorí sa prechádzali minimálne 30 minút denne, alebo minimálne 5 dní v týždni mali o 30 percent nižšie riziko kardiovaskulárnych ochorení v porovnaní s tými, ktorí nechodili pravidelne.

5. Vaše nohy budú vyzerať skvelo.

Ako starneme, riziko vzniku kŕčových žíl rastie. Chôdza je však dokázanou prevenciou, ako predísť ich vzniku, pretože podporuje zdravý krvný tok. Ak už trpíte kŕčovými žilami, prechádzka každý deň vás ochráni pred častými opuchmi a nepokojom v nohách, ktoré sú bežné príznaky tohto ochorenia.

6. Chôdza podporuje trávenie.

Ak začnete pravidelne chodiť, zlepší sa vaše trávenie. Pravidelná chôdza dá do pohybu 95 percent svalov, zlepší pohyby žalúdka a vy prestanete mať problémy s vyprázdňovaním.

7. Vaše ciele budú dosiahnuteľnejšie.

Keď budete pravidelne chodiť, stane sa to pre vás rutinou a budete v tejto činnosti pokračovať. Odborníci na zdravý životný štýl sú presvedčení, že ľudia, ktorí pravidelne chodia, skôr či neskôr zmenia svoje stravovacie návyky k lepšiemu. Rovnako tvrdia, že chodci dosahujú ciele oveľa rýchlejšie, ako tí, ktorí sa nevenujú žiadnym aktivitám. Dokonca ich pozitívny prístup k životu im umožňuje stanoviť si vyššie méty.

Prečítajte si tiež:

Chcete mať zdravý mozog? Robte toto

Robíte aj vy v zime túto chybu? Napravte to čo najskôr!


Foto: thinkstock.com
Zdroj: pp

Ďalšie články

Diskusia