S angličtinou treba začať už v kolíske
Počuli ste už o tzv. „Okne príležitostí“ pre jazyky? Vedci týmto termínom označili obdobie života dieťatka, keď je schopné učiť sa jazyky neporovnateľne ľahšie ako školáci či dospelí.
Ak to dokážete využiť, vaša ratolesť sa cudzie reči už nikdy nebude musieť „drilovať“. Viaceré odborné štúdie ukazujú, že mozog bábätka ešte všetky jazykové vnemy ukladá rovnakým spôsobom – či už ide o materinský alebo druhý jazyk. Jazykovedci preto odporúčajú začať s učením cudzej reči tak skoro, ako sa len dá, ideálne už od prvých mesiacov života zároveň s osvojovaním materčiny.
Bábätko, samozrejme, po absolvovaní takéhoto kurzu nezačne okamžite hovoriť anglicky. To však ani nie je cieľom. Melódiu, rytmus a štruktúru jazyka si predsa deti aj v materčine osvojujú už dlho predtým, ako sú schopné vysloviť prvé slovo. „Ak dieťatku umožníme touto etapou prejsť aj v anglickom jazyku už pred ukončením prvého roku života, môže s aktívnym učením cudzej reči začať vo chvíli, kedy si ju osvojí úplne nenásilne a bez námahy,“ vysvetľuje význam ranej výučby metodička.
Takto prirodzene si deti jazyky osvojujú približne do troch rokov, zdokonaľujú sa v nich potom asi do siedmich. „Následne však mozog začína byť menej pružný a celý učebný proces v ňom už prebieha inak. Aj preto sa niektoré deti po nástupe do školy s cudzími jazykmi trápia. Ak však s výučbou začnete, kým je ešte ‚Okno príležitostí‘ otvorené dokorán, angličtina sa môže stať pevnou súčasťou štruktúry detského mozgu, rovnako ako materinská reč,“ radí Katalin Deák.
Vyhrajte pre svoje dieťatko milé ceny! Súťažiť môžete do 8. februára 2015 na https://www.facebook.com/Helen.Doron.Slovakia.