Last minute pre štíhlejšiu postavu do plaviek

Last minute pre štíhlejšiu08.06.2019 |

Po upršaných dňoch nám leto naozaj zaklopalo na dvere a tak je najvyšší čas vstúpiť si do svedomia. Skúste rady odborníčky a predstava vášho tela v plavkách vám nebude naháňať hrôzu.

Potrebujete rýchlo schudnúť, aby ste sa na kúpalisku či pri mori cítili lepšie? Tak ste na správnom mieste. Radí špecialistka na výživu a chudnutie Mária Dvořáková.

Jedzte pravidelne

Asi väčšine z nás pri predstave expresného chudnutia ako prvé napadne zredukovať počet porcií čo najviac, nevečerať, či dokonca držať hladovku. Omyl! Týmto si môžete ešte viac uškodiť a hoci možno v prvých dňoch niečo zhodíte, jojo-efekt si na vás zákerne počká. Rozumnejšie je stravovať sa v pravidelných intervaloch a v primeranom množstve!

„Jedlo nevynechávajte, práve naopak. Dbajte na skutočne pravidelný prísun jedla. Vytvoríte si tým dobrý návyk, netrápite telo, a vyhnete sa aj náhlym návalom vlčieho hladu, ktoré nás prepadnú najmä vo večerných hodinách,“ hovorí výživová špecialistka Martina Dvořáková.

Zmeňte zloženie jedla

Aj keď ste v časovej tiesni, zabudnite na drastické diéty. Tie by mohli napáchať ešte väčšie škody. Ak chcete uspieť, vaša strava musí byť správne vyvážená. „Ideálne je výrazne znížiť v strave príjem sacharidov a cukrov, ktoré sú ukryté v mnohých jedlách a nápojoch, pod 50 gramov denne. Zároveň však dbajte na dostatočný príjem bielkovín a zdravých tukov. Ryžu, pečivo, ovocie či sladkosti nahraďte zeleninou a potravinami bohatými na bielkoviny, ktoré vás zasýtia na dlhší čas,“ radí Dvořáková. Takýto pomer živín vám pomôže už po pár dňoch dostať telo do stavu ketózy, ktorá zrýchli váš metabolizmus a prinúti telo redukovať uložené tukové zásoby. „Ketóza je pre naše telo úplne prirodzený stav. Akonáhle v našom jedálničku znížime sacharidy, ktoré  naše bunky využívajú ako preferovaný zdroj energie, náš organizmus začne využívať energiu z tukových zásob,“ vysvetľuje Dvořáková, ktorá je špecialistkou na ketodiétu.

Pite veľa vody

Ak aj vy patríte k ľuďom s nedostatočným pitným režimom, je najvyšší čas to zmeniť. Pitie čistej vody je dôležité nielen pre hydratáciu pokožky, či správne fungovanie tela, ale aj na odplavovanie škodlivín a toxických látok.Ak máme nedostatočný pitný režim a v jedálničku príliš veľa sacharidov a hlavne cukrov, telo vodu zadržiava a ukladá ju do tukových tkanív. V dôsledku toho priberáme, cítime sa opuchnuto a trápi nás celulitída. Keď si postrážime svoj pitný režim a navyše znížime príjem sacharidov, zbavíme sa zadržiavanej vody a zlepšíme stav celulitídy,“  vysvetľuje Dvořáková. 

Koľko tekutín naše telo potrebuje? Na 10 kg našej hmotnosti telesnej hmotnosti by sme mali vypiť denne 0,3 – 0,4 litra vody, to znamená, že žena vážiaca 70 kg by mala denne vypiť 2,1 – 2,8 litra denne,“ upresňuje. Ideálnou na pitie je vždy čistá voda.

Tešte sa z chudnutia 

Veľkú úlohu pri chudnutí zohráva aj psychika, preto by vám celý tento proces mal robiť radosť a nie stres. Platí to aj o jedle. Máte niekedy nutkavú chuť na sladké, ale bojíte sa zhrešiť, aby ste neohrozili svoj diétny plán? Riešenie je jednoduché. Siahnite vtedy po zdravej, proteínovej maškrte. Na výber je z množstva proteínových smoothie a nápojov, tyčiniek, či dokonca croissantu, panna cotty alebo čučoriedkovej peny. Dopriať si ich môžete kedykoľvek – na raňajky, desiatu či olovrant.

Prečítajte si tiež:

Maminy, toto je 8 najlepších aktivít na chudnutie

Pravidelný pohyb? 5 jednoduchých krokov, ako to dosiahnuť

 

Fotogaléria

gettyimages.com
Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Diskusia