Trendové maminy: Kupujú deťom parfémy

Trendové maminy: Kupujú deťom
Ilustračné foto
Zdroj: Thinkstock.com
2015-03-02 00:55:59 |

Väčšina mám sa asi zatvári pri tejto otázke pohoršene, no kozmetický priemysel našiel práve v deťoch svoj nový cieľ. Detské parfémy a toaletné vody sa predávajú ako teplé rožky.

Určite si z detstva pamätáte vôňu veľkonočnej voňavky, ktorou dedkovia či ockovia striekali na ženskú časť rodiny a ušlo sa aj tým najmenším. Alebo vôňu maminho či babkinho spreja, ktorý ste si potajomky narýchlo strekli na seba, keď sa nikto nepozeral. Ale že by nás rodičia polievali parfémami, aby prekryli našu prirodzenú detskú vôňu, to určite nikto z nás v spomienkach nemá. Časy sa však menia a kozmetický priemysel sa rozhodol ovládnuť aj túto časť populácie. Takmer každá značka má okrem klasických pánskych a dámskych parfémov aj radu vôní špeciálne určených pre tých najmenších.

 

Existuje krajšia vôňa ako vôňa čerstvo vykúpaného bábätka? Táto nádherná zmes zásypu, masti na zadoček a náznaku materského mlieka vyvoláva vo väčšine rodičov nostalgické spomienky na deti, aj keď už dávno vyrástli a opustili rodné hniezdo. Dnes však existujú ďalšie vône, ktoré budú rodičom raz pripomínať ich deti - sú to vône vyvinuté odborníkmi v podobe parfémov.

Detské parfémy, zvyčajne v rozkošných flakónikoch, sú drahšie ako bežne používané detské telové mlieka či olejčeky. Pre predstavu, napríklad za jednu z populárnych vôní, 100 ml balenie vône Petit et Mamans od Bvlgari, zaplatíte asi 45 eur. Napriek tomu sa z detských vôní stal super biznis a obchodníci si mädlia ruky, lebo dopyt po nich prudko stúpa.

 

Samozrejme, tak ako medzi cenami dospeláckych, aj medzi cenami detských parfémov a toaletných vôd sú veľké rozdiely. Kým 100 ml toaletnú vodu Tartine et Chocolat od Givenchy kúpite za zhruba 30 eur, o polovicu menší flakónik vône Ambrette 9 od Le Labo, v ktorom sa miešajú tóny hrušiek a jabĺk, stojí od 143 eur a dovolia si ho iba superbohatí rodičia.

„Vône pre deti vždy existovali, ale boli len pre vyvolených a boli veľmi drahé,“ hovorí  expertka na kozmetický priemysel Lorna McKay. „A teraz chce každý nejakú vôňu pre svojho drobca, ktorá je šetrná k pokožke a neobsahuje žiadne chemikálie,“ dodáva. Lorna si myslí, že rastúci dopyt po detských parfémoch súvisí s otvorením sveta a miešaním sa kultúr. „Napríklad Španieli, Francúzi a Taliani voňavkovali svoje deti po celé desaťročia. Vôňa je kľúčovou súčasťou francúzskej kultúry. No aj ženy v iných krajinách sú pripravené viac experimentovať. Vôňa dieťaťa nemusí byť iba o zásype a mastičke na zadok. Dnešné parfémy sú bezpečné, bez alkoholu a chemikálií,“ hovorí.


Psychologička Sheila Keegan má na to iný názor. Trend parfémovať deti už od narodenia vníma ako dôkaz rastúcej posadnutosti zakrývať realitu nášho tela. „Chceme poprieť fakt, že bábätko občas cítiť zvratkami a stolicou. Namiesto toho, čo je prirodzené, ideme z nich vyrábať malých voňavých ľudí,“ hnevá sa.

Je len na vašom rozhodnutí, či chcete, aby vaše dieťatko malo prirodzenú vôňu alebo „ulietavate“ na rôznych parfémoch a doprajete nejakú vôňu aj drobcovi. Odborníci však radia, aby ste sa vyhýbali lacným vôňam z tržnice, ktorých zloženie môže byť pre zdravie detskej pokožky či dýchacích ciest nebezpečné. Problémy sa nemusia prejaviť hneď. Ak už sa teda pre detský parfém či toaletnú vodu rozhodnete, určite je lepšie kúpiť jednu kvalitnú bez obsahu alkoholu a nebezpečných chemických látok, než niekoľko nekvalitných.  

Fotogaléria


Foto: thinkstock.com
Zdroj: dailymail.co.uk, az

Ďalšie články

Gurmán.sk

Feminity

Zdravie

Diskusia