Top potraviny pre najmenších papkáčov

Top potraviny pre najmenších28.05.2017 |

Keď začnete kŕmiť svojho drobčeka tuhou stravou, otvorí sa pred ním nový svet plný chutí. Čo by v jedálničku najmenších nemalo chýbať?

Drobci potrebujú potraviny bohaté na živiny, ktoré im pomáhajú v zdravom vývoji. Cukor a soľ nemajú v ich jedálničku čo robiť. Najdôležitejšie sú ovocie, zelenina, mliečne výrobky a mäso. 

1. Čučoriedky

Tieto malé bobuľky sú plné antioxidantov a flavonoidov, ktoré sú prospešné pre oči, mozog a dokonca aj močové cesty bábätka. Roztlačte ich na pyré alebo vmiešajte popučené do jogurtu.

2. Jogurty

Krémový jogurt je bohatý na vápnik, vitamín D a obsahuje aj živé kultúry dobré pre žalúdok. Môžete ho začať podávať po šiestom mesiaci, dlho predtým, než bude žalúdok dieťatka pripravený prijímať kravské mlieko. Uprednostnite biele jogurty. Študujte etikety a vyhýbajte sa najmä jogurtom obsahujúcim želatínu a umelé sladidlá, ktoré sú pre deti najškodlivejšie.

3. Tekvica

Tekvice sa môžu pochváliť mnohými výhodami. Okrem iného sú veľmi bohaté na beta-karotén (vitamín A), ktorý je skvelý pre zdravé oči.

4. Strukoviny

Sú výborným zdrojom rastlinných bielkovín, vitamínov a minerálnych látok, majú tiež vysoký podiel vlákniny. Možno ich zavádzať od desiateho mesiaca veku. Zo začiatku je namieste opatrnosť, lebo spôsobujú plynatosť a mohli by narobiť bábätkovskému brušku riadnu galibu. Začnite s malými množstvami červenej šošovice, ktorú pridáte napríklad do polievky. Pred varením strukoviny namočte na noc do vody. Tú zlejte a uvarte ich v novej. Aby ste predišli nadúvaniu, dobré je vymeniť vodu aspoň raz aj počas varenia.


Najlepšie raňajky, ktoré udržia koncentráciu dieťaťa v škole


5. Tmavozelená listová zelenina

Listová zelenina obsahuje železo, vápnik či kyselinu listovú nevyhnutné pre zdravý vývoj dieťatka. Výber je bohatý, doprajte drobčekovi šalát, špenát, kel alebo kapustu.

6. Brokolica

Táto mimoriadne zdravá zelenina si zaslúži osobitnú kolónku. Obsahuje vlákninu, kyselinu listovú a vápnik, dokonca má aj protirakovinové účinky. Naučte ju dieťa jesť od malička, čím dáte základ pre celoživotnú lásku k zelenine.

7. Avokádo

Avokádo môžete podávať medzi prvými tuhými príkrmami. Tento maslový plod je bohatý na zdravé tuky, ktoré pomáhajú pri zdravom vývoji mozgu detí. Pri výbere v obchode siahnite po avokáde, ktoré je mäkšie a nemá na šupke rôzne škvrny. Nájsť správne zrelé je síce umenie, ale stojí za to hľadať. Ak si donesiete domov príliš tvrdý plod, nechajte ho zo tri dni dozrieť, nezrelé má horkú chuť.

8. Mäso

Pre najmenších stravníkov je vhodné biele mäso, no postupne začnite zavádzať aj červené. Úplne ideálne a výborné pre vývoj mozgu je teľacie mäsko. Nebojte sa však ani iných, lebo mäso je plné zinku a železa.

9. Sušené slivky

Na prvé počutie to možno neznie atraktívne, no toto ovocie je plné vlákniny. Drobček môže pri prechode z mliečnej na tuhú stravu trpieť zápchou – je to predsa len veľká zmena pre tráviaci systém a práve sušené slivky sú výbornou prírodnou záchranou, ktorá rozhýbe jeho malé črievka. 

Mohlo yb vás tiež zaujať:

Peľové alergie u detí: Môžeme ich ovplyvniť stravou?

RADÍME: Detská výživa s bylinkami a korením

Fotogaléria


Foto: flickr.com, wikimedia commons.com
Zdroj: babycenter.com, az

Ďalšie články

Diskusia