Snažíte sa otehotnieť? Máme pre vás zopár tipov!

Snažíte sa otehotnieť? Máme20.06.2018 |

Chceli by ste bábätko, no vaše snahy vychádzajú stále nazmar? Odhaľte najlepšie triky na otehotnenie od expertov.

Kým deviatim z desiatich párov sa podarí splodiť bábätko do jedného roka, ďalšie tisíce párov sa zúfalo snažia ďalej a stále sa im nedarí. Každý z nás určite počul množstvo rád a tipov, ako zvýšiť plodnosť, no mnohé z nich sú úplne neúčinné.

Niektoré informácie sú všetkým dobre známe - prestať fajčiť a brať kyselinu listovú. Ale iné, ako napríklad baliť potraviny len do papierových vreciek namiesto do priľnavých fólií alebo zdržiavať sa na slnku, aby sa u ženy aj muža zvýšila hladina vitamínu D, sú už menej známe. Prinášame vám šesť rád od poprednej odborníčky na výživu, ktorá sa špecializuje na zdravie žien Marilyn Glenville.

.Snažte sa dosiahnuť orgazmus

Dvaja britskí biológovia, Robin Baker a Mark Bellis, zistili, že keď žena pri pohlavnom styku vyvrcholí kedykoľvek medzi prvou a 45 minútou po tom, ako ejakuluje partner, má šancu, že sa k vajíčkam dostane podstatne viac spermií ako pri sexe bez orgazmu.

Okrem toho, ich výskum dokázal, že silné kontrakcie svalov spojené s orgazmom vytvárajú podtlak, ktorý pomáha dostať sa spermiám z pošvy do krčka maternice, kde majú lepšiu pozíciu na spojenie sa s vajíčkom.

Vystavujte sa slnku

Najnovší výskum naznačuje, že existuje súvislosť medzi slnením a plodnosťou. Dôvodom je vyššia hladina vitamínu D, ktorý pomáha žene posilniť imunitný systém, ktorého správne fungovanie má na otehotnenie výrazný vplyv. Vitamín D je dôležitý tiež pre mužskú plodnosť.  Jeho nedostatok má na svedomí nízku pohyblivosť spermií a ďalšie abnormality. Ak sa snažíte otehotnieť, teraz je ten správny čas. Vyrazte s partnerom na dovolenku, opaľujte sa a uvoľnite sa.

Obmedzte pitie kávy

Výskumy ukazujú, že ženy, ktoré vypijú viac ako štyri alebo päť šálok kávy denne, majú o polovicu nižšiu šancu otehotnieť ako tie, ktoré kávu nepijú alebo jej pijú menej. Pitie kávy je pri snahe splodiť bábätko rovnako zlé ako fajčenie. Podobne je to aj s konzumáciou energetických nápojov, ktoré obsahujú kofeín. Pitie maximálne dvoch šálok kávy denne znižuje riziko potratu o 25 percent.

Pridajte do stravy koenzým Q10

Všetci vieme, že prijímanie dôležitých živín, akými sú kyselina listová a zinok, je pred otehotnením aj počas tehotenstva veľmi dôležité.  Je tu však aj novinka – zaraďte do stravy koenzým Q10. Tento vitamín je rozhodujúci pri výrobe energie a normálnom metabolizme sacharidov. Vzhľadom k svojej úlohe v produkcii energie sa tak stáva veľmi dôležitým doplnkom pre mužov, ktorých pohyblivosť spermií je zlá. Rovnako pomáhajú „omladzovať“ vajíčka žien, ktoré majú vďaka koenzýmu lepšiu kvalitu a šanca na otehotnenie je tak vyššia.

Kam si pokladá partner notebook?

Vieme, že muži by nemali nosiť tesné slipy alebo inak príliš prehrievať genitálie, lebo to negatívne ovplyvňuje zdravie spermií. Takže, žiadne dlhé bicyklovanie a žiadne notebooky a iná elektronika „tam dole“! Ak však je váš partner vášnivým cyklistom, možno vás potešíme – notebook položený dlhší čas na kolenách je častejšie príčinou neplodnosti u mužov ako bicyklovanie! Ide najmä o to, že v záujme vyváženia laptopu, aby nespadol, ľudia spoja natesno nohy. To samo o sebe, aj bez notebooku, zvýši teplotu genitálií viac ako o dva stupne. V spojení s teplom generovaným prenosným počítačom sú to takmer tri stupne. Aj keď na prvý pohľad sa vzostup o jeden stupeň nezdá veľký, môže znížiť plodnosť ž o 40 percent!

Stop fóliám

Okamžite odstráňte fóliový obal z akéhokoľvek jedla, ktoré si kúpite a dajte ho do papierového vrecka. Otázniky spojené s používaním fólií vyvolali štúdie zaoberajúce sa ich bezpečnosťou. Zistili, že polyvinylchlorid (PVC) môže narúšať  hormonálny systém a znížiť tak šance na otehotnenie.

Prečítajte si tiež:

Týchto 10 chýb robíme najčastejšie pri snahe o dieťa

Aký čas je potrebný na otehotnenie?

 

Fotogaléria


Foto: thinkstock.com
Zdroj: az

Ďalšie články

Diskusia