Chudnutie: Stačí rešpektovať tieto rady a výsledok vás prekvapí

Chudnutie: Stačí rešpektovať tieto04.02.2018 |

Rozhodli ste sa schudnúť? Skvelý nápad! Buďte však realistkami. Nemyslite si, že za mesiac zhodíte 10 kíl.

Ak ste sa odhodlali zhodiť prebytočné kilá, je to dobrý krok, ako urobiť niečo pre svoje zdravie. Trvalá strata hmotnosti si však vyžaduje čas a úsilie. Keď si stanovíte malé, realistické ciele, vyhnete sa sklamaniu. Kilá navyše ste nezískali za jednu noc, takže nemôžete očakávať, že ich aj za noc stratíte. Namiesto toho, aby ste sa sústredili iba nakonečný výsledok, zamerajte sa na stratu jedného kila, potom ďalšieho. Čím budete úspešnejšia, tým je väčšia pravdepodobnosť, že zostanete motivovaná. Neporovnávajte sa s ostatnými. Každý má iné tempo chudnutia. Niekto stráca kilá okamžite, inému váha stojí, no centimetre idú dole. Čo má vplyv na chudnutie? Čo robiť, aby kilá išli dole?

1. Stanovte si reálny cieľ

Je veľký rozdiel medzi tým, či potrebujete zhodiť 5 alebo 50 kíl. Ak trpíte nadváhou a upravíte svoje stravovacie návyky, začnete jesť zdravo, ručička na váhe sa pohne smerom dole veľmi rýchlo. Čím ťažší ste, tým viac energie potrebujete na to, aby vaše telo fungovalo a preto spálite viac kalórií, ako človek s nižšou váhou. Strata vyššej hmotnosti je ľahšia, pretože schudnúť iba päť kíl často znamená, že musíte urobiť viac zmien, než je vyradenie pečiva zo svojho jedálnička.

2. Znížte príjem kalórií

Drastické sekanie kalórií pri chudnutí, nie je tou správnou cestou za vysnívanou postavou. Existuje mylná predstava, že ak obmedzíme príjem, stratíme hmotnosť rýchlejšie. Dlhodobé obmedzovanie správneho typu kalórií môžu spôsobiť, že stratíte svalovú hmotnosť. Zo svojho jedálnička radšej vylúčte jednoduché a rafinované cukry, je to prvý krok, keď potrebujete zhodiť tuk. Obmedzenie kalórií v pomalšom tempe je reálnejšie. Pomôže vám to ľahšie sa prispôsobiť zmenám, ktoré sa odohrávajú vo vašom tele.

3. Začnite cvičiť

Ak chcete schudnúť, musíte spáliť viac kalórií, než skonzumujete. Cvičenie a strata hmotnosti idú ruka v ruke. Ak budete jesť menej, ale s posilňovňou sa nekamarátite, nemusíte vidieť žiadne výsledky. Vaše telo si bude myslieť, že máte problém a prejde do konzervačného režimu a prijaté kalórie začne ukladať ako tuk. Ak cvičíte pravidelne, ale nedávate si pozor na to, čo zjete, môžete sa cítiť zdravo, ale vaša váha nemusí nevyhnutne klesnúť. Nemusíte denne stráviť v telocvični dve hodiny. Na začiatok postačí, keď posilňovňu navštívite aspoň dvakrát v týždni a pridáte 150 minút aeróbnej fyzickej aktivity s miernou intenzitou.

4. Pozor na zadržiavanie vody

Strava môže ovplyvniť to, že vaše telo má problém so zavodnením. Soľ pôsobí ako magnet na vodu. Zadržiavate ju, opúchajú vám prsty, členky. Príjem veľkého množstva sacharidov môže spôsobiť  nadúvanie a vy sa cítite akoby ste mali kilá navyše. Ak prestanete veľa soliť, obmedzíte sacharidy, ručička na váhe sa pohne smerom dole.

5. Spánok je veľmi dôležitý

Ak cvičíte, správne sa stravujete, no kilá nejdú dole, tak ako ste dúfali, môže byť za tým nedostatok spánku. Ľudia, ktorí málo spia, majú vyššie hladiny stresových hormónov. Tie môžu prispieť k celkovému zápalu tela, čo má za následok zhoršenie chronických stavov, ako je hypertenzia či cukrovka. Výskum ukázal, že nedostatočný spánok môže zvýšiť túžbu po jedle, prejedaní sa a po sladkom.

Prečítajte si tiež:

Týchto 6 autoimunitných ochorení má na svedomí váš boj s váhou

Týchto 6 vitamínov by ste mali užívať po 40-tke

 


Foto: thinkstock.com
Zdroj: prevention.com, pp

Ďalšie články

Diskusia