Top 5 potravín pri ceste autom na dovolenku

Top 5 potravín pri19.07.2019 |

Ak plánujete rodinnú dovolenku, určite viete, že pre príjemnú jazdu s deťmi je potrebné zásobiť sa aj občerstvením, aby ste udržali ich hlad na uzde.

Zobrať si drobné občerstvenie so sebou je vždy lepším riešením ako zastavovať na pumpách a kupovať deťom hotové sendviče či iné „zdravé“ pochúťky. Kľúčom k výberu vhodného jedla je rozhodnúť sa pre také, ktorým autom neumastia a nebude z neho príliš veľký  neporiadok, aj keď treba rátať s tým, že po návrate z dovolenky sa upratovaniu interiéru nevyhnete.

Ktoré „mňamky“ sú na cestu ideálne?

1. Orechy – je to zdravá voľby pre deti, lebo sú výborným zdrojom bielkovín. Samozrejme, môžete ich dať iba ratolestiam, ktoré už orechy normálne konzumujú a nehrozí alergická reakcia.

2. Ovocie – je ľahko stráviteľné a výber je bohatý. Má nízky glykemický index a organizmu pomáha držať stálu hladinu krvného cukru. Väčšie deti ho môžu jesť vcelku, menším ho pokrájajte na drobnejšie. Vhodné je aj sušené ovocie. Nezabudnite im na zadné sedadlo spolu s ovocím podať aj vlhčené obrúsky na ruky.

3. Zelenina – podobne ako ovocie je výbornou voľbou pre bohatý obsah vitamínov. Dodá energiu a takú surovú mrkvu môže dieťa chrumkať celkom dlhý čas.

Pri ovocí a zelenine sa vyhýbajte tým druhom, ktoré nadúvajú!

4. Sušienky – sú omnoho lepšie ako chipsy a deti ich milujú. Šikovné maminy dokážu aj samy napiecť rôzne sušienky s ovsenými vločkami či kúskami ovocia, na ktorých si drobci pochutia a ešte budú mať aj zdravú výživu.

5. Sendviče – dajte si tú námahu a pripravte ich pre deti pred cestou. Natrite a naplňte ich tým, čo majú deti rady, vyhnite sa šunkám a ďalším potravinám podliehajúcim skaze. Pripravte viac malých, než jeden veľký pre každého.

Pred cestou narobte viac porcií, ktoré rozdelíte do uzatvárateľných vrecúšok alebo plastových nádob. Snažte sa mať jedlo vždy uložené v chladiacom boxe, ktorý si uložíte niekde „po ruke.“ Vždy berte ba odskúšané potraviny, žiadne novinky.

Nezabudnite na nápoje

 Ideálna je neperlivá voda, ktorú bude mať dieťa pri sebe vo fľaši so sosáčikom. Bublinkovým vodám  či nápojom s kofeínom sa pri deťoch úplne vyhýbajte. Ak už potrebujú deti niečo ochutené, výborným nápadom je voda s citrónom či lístkami mäty alebo striedanie vody s ovocnými nápojmi.

Pár rád na cestu

Počas jazdy je ideálne deti zabávať nejakými hrami či pustiť im rozprávky a najesť sa počas prestávok. Obzvlášť dôležité je to pri bábätkách a menších ratolestiach, ktoré by sa mohli počas konzumácie za jazdy začať jedlom dusiť. Ak to bez jedenia nejde, na deti stále dohliadajte.

Pri deťoch nad tri roky by ste si mali urobiť prestávku každé dve hodiny, pri ceste s menšími drobcami každú hodinu. Trvať by mala aspoň 15 minút. Vhodnejšie je zastaviť niekde pri pumpe, kde je aj detské ihrisko alebo na mieste, kde sa môžu zabaviť. Zatiahnuť na odpočívadlo, na ktorom sa budú môcť vycikať a potom 10 minút stepovať nalepené na aute, aby ich nejaké ďalšie nezrazilo, nie je dobrý nápad.

Mohlo by vás tiež zaujať:

Týchto 5 vecí môže rozhodnúť, ako dopadne vaša dovolenka s deťmi

Pripravte si lekárničku na dovolenku


Foto: thinkstock.com
Zdroj: az

Ďalšie články

Diskusia