POPLATOK za vstup do obchodu? V tomto reťazci bežná vec! Naopak Biedronka spôsobila u nás OŠIAĽ

Zdá sa, že začiatok jari na Slovensku bude patriť obchodným reťazcom. Tie sa málokedy dostanú do médií inak ako zdvihnutím cien za maslo a pečivo. Tentokrát ale dva úspešné reťazce prekvapili a zaujali nielen zákazníkov, ale aj redakčné tímy.
Kým na Slovensku otvorili prvé dve Biedronky a poľský reťazec tým spôsobil doslova ošiaľ, nemecký nákupný reťazec našiel nový spôsob ako nahnevať už aj tak podráždených zákazníkov.
Platba za vstup do obchodu?
Nemecký reťazec Aldi, ktorý má svoje pobočky aj v iných krajinách v Európy vyskúšal v Anglicku novinku. Za vstup do obchodu musia zákazníci zaplatiť desať libier, čo je v prepočte asi dvanásť eur. Tento poplatok im má byť pri odchode z nákupu vrátený. Či tento krok odradí ľudí, aby sa po obchode nepotulovali v prípade, že sa chcú v zime len zohriať alebo skryť pred nepriaznivým počasím, nevedno.
Zdroj: Getty Images
Avšak zákazníci, ktorí pri vstupe do obchodu museli takýtopoplatok zaplatiť, ostali nepríjemne prekvapení. predsa len , platiť za vstup do obchodného reťazca nie je štandardné. Naviac, ako už býva zvykom, nový systém priniesol okamžite výpadky, a viacerí zákazníci sa sťažovali, že im pomerne veľká suma nenabhla späť na účet.
Nespokojným zákazníkom, ktorým ostali peniaze visieť niekde v systéme, reťazec sľubuje, že poplatok vráti pri najbližšom nákupe, aj keby si nič nekúpili. Hoci si poplatok medzi zákazníkmi zatiaľ vypýtal skôr rozhorčenie a kritiku, vedenie reťazca si pochvaľuje zníženie krádeží.
Biedronka spôsobila (očakávaný) ošiaľ
Táto jar na Slovensku nebude patriť ani jarnej lyžovačke, ani veľkonočným zajačikom. Prvenstvo si totiž ukradol obúbený poľský reťazec Biedronka. Kým doteaz bola Biedronka symbolom kroviek a výletov na krakovské vianočné trhy, dnes už za lacnými nákupmi nemusíme za hranice. Prvý obchod s logom usmiatej lienky sa otvoril v Miloslavove, ten druhý vo Zvolene. A zaujal viac než kvetinársva pri príležitosti MDŽ.
Zdroj: Zuzana Veslíková
Prvý deň otvorenia sa niesol v znamení histérie, akú si môžeme pamätať z prvých dní pandémie. Pred Biedronkou sa tlačili davy ľudí a pre autá, ktré parkovali všade, kolabovala doprava. Ľudia čakali v dlhých radoch desiatky minút až hodiny, a dostať sa ku košíkom bolo prakticky nemožné. To, že Biedronku čaká napriek úspešnému úvodu ťažký konkurenčný boj, bolo zrejmé.
Kaufland si pre zákazníkov pripravil 5 eurové pokážky, Lidl, ktorý je najväčší konkurent poľskej lienky, zas výrazné zľavy. Na otvorenie Biedronky reagovali aj zákazníci na sociálnych sieťach. "Naozaj.....raz tam stačí ísť a dosť....žiadne prekvapenie....obyčajný obchod , ako ostatné..." opísal svoje dojmy jeden z návštevníkov.
"Som pozitívne a milo prekvapený prístupom Biedronky k svojim zákazníkom. Určite tam budem nakupovať," opísal svoju skúsenosť iný zákazník, ktorý prišiel požiadať o výmenu tovaru a bolo mu okamžite vyhovené. Ako sa však Biedronke bude dariť medzi slovenskými zákazníkmi ďalej, ukáže čas.