Týchto 7 potravín zastaví vypadávanie vlasov

Týchto 7 potravín zastaví16.10.2017 |

Porodili ste a začali vám padať vlasy? Máte pocit, že za chvíľu budete plešatá? Nepanikárte, po pôrode je to bežný jav.

Každá žena by chcela mať krásne, zdravé, lesklé vlasy. Po pôrode sa však často stáva, že začnú vypadávať viac, ako je normálne. Nedá sa s tým nič extra robiť. Nadmerná strata vlasov zvykne sama ustúpiť po šiestich až dvanástich mesiacoch. Pokúste sa vlasy nezaťažovať, rozmaznávajte ich. Ak sa dá, čo najmenej ich fénujte a nežehlite ich. Výskumy ukazujú, že k zlepšeniu stavu koruny krásy môžete pomôcť aj stravou. Naplňte svoj tanier potravinami, ktoré sú bohaté na živiny podporujúce rast vlasov.

Losos

Aby bol vlas silný, potrebuje bielkoviny a proteín. Ten je potrebný na výrobu keratínu, kľúčovej štruktúrnej zložky vlasov. Zaraďte do jedálnička lososa. Je bohatý na omega -3 mastné kyseliny a vitamíny, ktoré blahodárne pôsobia na štruktúru koruny krásy.

Med

Med je hotový zázrak, nie nadarmo sa mu hovorí tekuté zlato. Doprajte vlasom medovú kúru. Zmiešajte štyri kávové lyžičky medu s litrom teplej vody a vlasy prepláchnite. Môžete vyskúšať aj masku, zmiešaním medu s lyžicou olivového oleja a jedného žĺtka. Dodá vlasom lesk, silu, prestanú sa lámať a vypadávať.

Orechy a semená

Jete orechy alebo semiačka? Dobre robíte. Sú plné omega – 3 mastných kyselín, ktoré sú dôležité pri obnove štruktúry folikulov. Chránia vlas pred poškodením. Najviac ich nájdeme v ľanových semienkach, vlašských orechoch, v slnečnici či sezame.

Špenát

Jedna štúdia ukázala, že ženy, ktorým padali vlasy, mali výrazne nižšiu hladinu železa a vitamínu D. Ak zápasíte s rovnakým problémom, špenát je dobrou voľbou, pretože je bohatý na železo a vysoký obsah vitamínu C. Pripravte si z neho šalát s vajíčkami alebo hubami, ktoré sú plné vitamínu D. Konzumáciou takejto kombinácie jedál prispejete k spomaleniu padania vlasov.

Ustrice

Doplnením zinku a konzumáciou veľkého množstva jedál bohatých na tento stopový prvok spomalíte vypadávanie vlasov. Vedeli ste, že ustrice obsahujú viac zinku na porciu než akékoľvek iné jedlo? Že ustricu nedáte do úst? Zinok nájdete aj vo vlašských orechoch, špenáte, vajciach, slnečnicových semienkach, v hrášku, pšeničných klíčkoch, ovsených vločkách a cicere.

Olej

Tekvicové, rozmarínové a kokosové oleje pôsobia ako nektár na pokožku hlavy. Chránia vlasy pred stratou proteínov, zlepšujú ich kvalitu, vyživujú. Kokosový olej zatočí s lupinami, pomôže suchej vlasovej pokožke, je výborným kondicionérom. Zábal z olejov naneste na suché vlasy a nechajte pôsobiť aj hodinu. Potom si normálne umyte vlasy šampónom, nefénujte.

Morská riasa

Morské riasy sú veľmi zdravé a výživné potraviny. Obsahujú veľa cenných látok dôležitých pre zdravie, ako chlorofyl, bielkoviny, sacharidy, zinok, železo, omega – 3, omega – 6 mastné kyseliny, biotín. Zlepšujú kvalitu vlasov, nechtov a pokožky. 

Prečítajte si tiež:

Sex: Môže naozaj pomôcť pri spustení pôrodu?

5 chýb, ktoré robíte pri Kegelových cvikoch

 

Fotogaléria


Foto: thinkstock.com
Zdroj: pp

Ďalšie články

Diskusia