Šesť potravín povinných v tehotenstve

Šesť potravín povinných v23.05.2016 |

Tehotné ženy vedia, že by mali jesť zdravo, no občas má každá chuť trochu zhrešiť. Nezabúdajte však, že potraviny, ktoré jete, sú hlavným zdrojom živín pre bábätko v brušku.

Počas tehotenstva budúce mamičky potrebujú prijímať viac bielkovín a vápnika potrebných na vývoj tkanív a kostí drobcov rastúcich v bruškách. Veľmi dôležitou súčasťou je kyselina listová ako ochrana pred vznikom vývojových porúch, najmä poškodením nervovej trubice bábätiek. Nezanedbateľnou súčasťou zdravej stravy je aj železo, na prísun ktorého musia dbať najmä budúce maminy, ktoré trápi chudokrvnosť.

Prinášame zoznam šiestich potravín, ktoré by určite mali byť pravidelnou súčasťou stravy tehotných žien.

1. Celozrnné pečivo a cereálie – obsahujú kyselinu listovú a železo. Majú viac vlákniny ako biele pečivo a ryža. Mali by ste ich zaradiť do denného jedálnička. Na raňajky si doprajte ovsené vločky, k obedu si pridajte krajec celozrnného chleba a na večeru si uvarte celozrnné cestoviny alebo hnedú ryžu.

2. Strukoviny - do jedálnička môžete zaradiť akýkoľvek druh strukovín, fazuľu, hrach, šošovicu, bôb, sóju či cícer. Na tanieri by sa mali objaviť niekoľkokrát do týždňa. Existuje veľa spôsobov úpravy strukovín, od klasických polievok cez prívarky až po rôzne pomazánky. Strukoviny sa výborne hodia do šalátov aj cestovín. Okrem bielkovín a vlákniny sú tiež zdrojom železa, kyseliny listovej, vápnika a zinku.

3. Losos - omega - 3 mastné kyseliny sú dobré pre mozog a oči vášho bábätka a losos je ich výborným zdrojom. Navyše obsahuje bielkoviny a B vitamíny. Losos má oproti iným rybám menej ortuti. Skúste si ho pripraviť grilovaním, pečením alebo ho pridajte do šalátu. Na tanieri by sa mal objaviť aspoň raz do týždňa.

4. Vajcia - sú univerzálne a dobrým zdrojom bielkovín. Obsahujú viac ako tucet vitamínov a minerálov vrátane cholínu, ktorý je dobrý pre vývoj mozgu bábätka. Vyhýbajte sa však nedostatočne tepelne upraveným a surovým vajíčkam.

5. Bobuľové ovocie - čučoriedky, maliny či černice majú skvelú chuť a sú plné vitamínu C, draslíka, kyseliny listovej a vlákniny. Ideálne je jesť ich čerstvé, pokojne si však nimi naplňte palacinky alebo koláč.

5. Biely jogurt – téglik obyčajného bieleho jogurtu obsahuje viac vápnika ako mlieko a nie je v ňom zbytočne veľa cukru ako v ochutených jogurtoch. Zmiešajte si ho s čerstvým ovocím alebo cereáliami a chutnú, bábätku prospešnú dobrotu, máte na svete. 


Foto: photl.com
Zdroj: webmd.com

Ďalšie články

Diskusia