7 potravín, ktoré by sme nikdy nemali jesť na obed

7 potravín, ktoré by26.12.2020 |

Poznáte to sami. V dnešnej dobe sa stále niekam ponáhľame. A týka sa to aj jedla. Často do seba obed nahádžeme a už zase bežíme.

Veľká chyba! Práve obed by mal tvoriť okolo 40 percent kalorického príjmu za celý deň. Ruku na srdce, sú dni, keď si ani nepamätáte, čo ste zjedli. Spomaľte, užite si obed. Prospeje to vášmu zdraviu a možno zhodíte aj pár kilogramov. Doprajte si niečo ľahké, rýchle a výživné, čo vám dodá energiu. Cestoviny či zeleninová polievka? Myslíte si, že tieto jedlá sú tie správne? Omyl, týmto potravinám sa radšej oblúkom vyhnite.

Cestoviny

Áno, cestoviny s rôznymi omáčkami vedia byť veľkým lákadlom, chutia, zasýtia. No na druhej strane sú plné rafinovaných sacharidov, po ich konzumácii budete mať síce plné bruško, no váš výkon klesne na nulu a jediné, čo budete chcie, je zložiť hlavu na stôl a pospať si.

Omáčky k jedlám

Myslíte si, že keď si dáte na obed kuracie mäso poliate omáčkou a k tomu zeleninový šalát s dressingom, vynecháte prílohu, máte vyhraté? Omyl. Omáčky a dressingy sú často dochutené cukrom, múkou a nezdravými prísadami, ktoré spôsobia váš útlm a nič sa vám nebude chcieť robiť.

Burger a hranolky

Nestíhate obed a najľahšia cesta ako zasýtiť hladné brucho je zastaviť sa na burger s hranolkami. Priznajte sa, koľkokrát do mesiaca si doprajete tento fast food?  Ale viete, že tak prijmete väčšiu časť kalorického príjmu, ktoré vaše telo potrebuje? O tom, že toto jedlo je nezdravé, isto viete. Ale vedeli ste aj to, že častou konzumáciou fast food si upchávate cievy a vaše telo zadržuje vodu?

Hotový sendvič či bageta

Celozrnný sendvič s morčacou šunkou, syrom sa vám možno zdá ako dobrá voľba, kým si neprečítate zloženie na obale. Väčšina takto vyrobených produktov je určená na niekoľkodňový pobyt v chladničke, takže sú plné konzervantov, ktoré udržujú bagetu v „čerstvom“ stave. Navyše, nikdy neviete koľko majonézy či vysokopercentného syra do nej dali.

Zeleninová polievka

Polievky vo forme vývaru majú naozaj nízky obsah kalórií, no majú prakticky nula bielkovín, čo znamená, že jedna miska minestrone polievky vás nenasýti nadlho. O dve hodiny už budete lašovať v šuplíku, čo dobré by ste si dali. Ak si naozaj nechcete dať na obed hlavný chod, vaša polievka by mala obsahovať proteín, napríklad kuracie či morčacie mäso. Po nej si môžete pokojne dopriať jedno jabĺčko.

Záhradný šalát

Miska šalátu s uhorkou, mrkvou, paradajkami a krutónami nie je skutočný obed. Rovnako ako zeleninová polievka, záhradné šaláty majú príliš nízky obsah bielkovín, aby ste vydržali byť sýti do olovrantu alebo do večere. Telo potrebuje bielkoviny a zdravý tuk. Ak sa predsa len rozhodnete, že si na obed dáte šalát, nemali by v ňom chýbať kúsky chudého mäsa, lososa či cíceru. Keď si do neho navyše pridáte orechy, semienka či avokádo, vaše telo sa vám len poďakuje.

Koláč či kus torty

Niekto z kolegov v práci oslavuje narodeniny a donesie chutne vyzerajúcu tortu? Vynecháte obed, aby ste si mohli dopriať jeden kúsok? Zlý nápad! Torta môže vyzerať akokoľvek chutne, no má nulovú výživu. Ešte horšie na tom je, že obsah cukru a múky spôsobí, že hladina vášho cukru v krvi klesne a budete ko.

 

gettyimages.com
Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Diskusia