Päť jednoduchých trikov a kilá pôjdu dolu

Päť jednoduchých trikov a12.07.2018 |

Leto je tu, slnko svieti, voda láka a vy sa schovávate doma? Chcelo by to zhodiť ešte nejaké to kilo? Vyskúšajte týchto 5 zaručených trikov a uvidíte, že kilá pôjdu opäť dolu.

Lepšie ako pozerať sa smutne na plavky schované v skrini je niečo pre seba urobiť. Ani mamy, ktoré majú za sebou jeden, dva, tri či viac pôrodov a pôvodné krivky sú nenávratne preč, nemusia na leto zanevrieť. Netreba mať postavu modelky či vyšportované telo, na ktorom nie je ani gram tuku navyše, ale povedzme si úprimne, každá z nása sa cíti lepšie, keď je spokojná so svojou postavou. Vždy sa dá pre to niečo urobiť. Jasné, leto je tu a 10 kilo za týždeň sa nám schudnúť nepodarí, s týmito malými zmenami však možno dosiahnuť naozaj viditeľné výsledky. 

1. trik: pohár vody nalačno

Vypite pohár čistej, neperlivej vody každé ráno, hneď ako vstanete z postele. Prečistíte a osviežite organizmus a nakopnete deň správne. Po 6-8 hodinách spánku je vaše telo dehydrované, preto pohár vody nalačno nepodceňujte. Naštartuje váš metabolizmus, pripraví žalúdok na príchod raňajok a tým pomôže k efektívnejšiemu spracovávaniu potravín.  Pripravte si večer pohár na nočný stolík a ráno ho určite nezabudnete vypiť.

2. trik: zamerajte sa na bielkoviny a budete sa cítiť skvelo

Najdôležitejšou zložkou jedálnička by mal byť proteín. Prečo práve proteín? Okrem toho, že sa postará o vašu sýtosť, je aj perfektným tukožrútom, ktorý zatočí s ručičkou na váhe. Keď zmeníme štýl stravovania a zameriame sa na zvýšený obsah bielkovín a znížený obsah cukrov a tukov v potravinách, dochádza v tele k metabolickej zmene. Telo sa dostane do stavu ketózy a vaše telo začne spaľovať uložené tukové zásoby,“ vysvetľuje Martina Dvořáková, výživová špecialistka na ketodiétu. Na vašom stole by tak nemali chýbať vajcia, špenát, strukoviny, proteínová omeleta alebo kaša, chudé mäso (hydina a ryby). Máte rada vanilku a kokos? Určite vyskúšajte proteínové smoothie, tú chuť si zamilujete aj vy. Mixovaný, svieži drink vás nabije energiou, dodá potrebné množstvo bielkovín, minerálov, vitamínov a vlákniny, ktoré vás dostatočne zasýtia. Užívajte si slniečko s týmto drinkom a o váhu sa už strachovať nemusíte.

3. trik: cvičme v rytme

Keď už ste osviežená vodou a nasýtená zdravými raňajkami, vaše telo je pripravené na pohyb. Ak nemáte čas na beh alebo posilňovňu, vyskúšajte napríklad tanec. Stačí jedna alebo dve rytmické piesne, ktoré vás ráno rozhýbu a do nového dňa ste nielen rozcvičená, ale aj pripravená všetko zdolať s úsmevom a dobrou náladou.

4. trik: s farbou na tanier

Pri znižovaní hmotnosti potrebujete ľahké jedlá, po ktorých nebudete hladné. Stavte na zeleninu. Je ideálnou voľbou, ktorá splní všetky tieto očakávania. Je nielen pestrá a  efektná na tanieri, ale hlavne plná prospešných minerálov a vitamínov. Má veľa vody a málo soli, preto sa odporúča pre zdravé stravovanie a chudnutie. Vďaka zelenine zásobujeme telo vlákninou  a tým podporujeme správne fungovanie trávenia a črevnej peristaltiky. Najvhodnejšia je čerstvá, surová, ale neuškodí si ju uvariť, upiecť či grilovať. Ideálne je naučiť sa ju jedávať k mäsu namiesto prílohy. Čím jednoduchšia a zdravšia porcia, tým menej zaťažíte organizmus a kilečká pôjdu dolu ešte rýchlejšie.

5. trik, s ktorým vám voda bude chutiť

To, že je dôležité dodržiavať pitný režim nielen pri diéte, nie je pre vás určite žiadnou novinkou. Čo však robiť, ak sa vám nedarí vypiť 2 – 3 litre čistej vody denne? Stačí malý trik. Pridajte do vody plátok citróna, kúsok uhorky alebo pár lístkov mäty. Do pitného režimu môžete taktiež zahrnúť aj bylinkový alebo zelený čaj.

Prečítajte si tiež:

Výživový poradca: 5 mýtov, ktoré vám bránia schudnúť raz a navždy

Prečo neskrývam pred svetom svoje telo

 


Foto: thinkstock.com
Zdroj: az

Ďalšie články

Diskusia