5 druhov ovocia, ktorému sa musíte vyhnúť, ak chcete schudnúť

5 druhov ovocia, ktorému17.05.2018 |

Keď sa rozhodneme schudnúť, akosi automaticky zaradíme do jedálnička aj viac ovocia. Berieme ho ako nízkokalorickú potravinu, po ktorej siahneme aj večer.

Maminy, ak sa rozhodnete schudnúť, vymeniť sladkosti za ovocie je určite dobrý nápad. Pozor však! Treba si rozmyslieť, po akom druhu ovocia siahnete. Mnohé druhy obsahujú príliš veľa cukru - skoro toľko, ako čokoláda.

Jahody verzus marhule

Jahody sú priam výživovou bombou a v zdravej strave majú významné miesto. Obsahujú vlákninu, vitamín C, veľa vody a veľmi málo cukru, čo pomáha bojovať proti celulitíde.

Marhule sú pomerne ťažké. Príliš veľa marhúľ môže viesť k zaťaženiu tráviaceho traktu, ale hlavný problém je v kôstkach. Ak máte rada jadierka, mali by ste vedieť, že obsahujú amygdalín, ktorý tvorí kyanovodík v žalúdku. Je to silný jed, ktorý môže spôsobiť nevoľnosť, závraty a mdloby, ak budete konzumovať jadierok príliš veľa.

 

Melóny verzus hrušky

Melóny obsahujú veľa vlákniny a vody, rýchlo zasýtia a majú diuretický, teda močopudný účinok. Pomáhajú odstraňovať z tela toxíny a bojujú proti celulitída aj akné.

Hrušky majú jednu veľkú nevýhodu: môžu ovplyvniť činnosť čriev pre silný zápchový účinok.

 

Lesné plody verzus avokádo

Vďaka nízkemu obsahu cukru, množstvu vitamínu C a antioxidantom lesné plody vašej postave neuškodia. Naopak, pomáhajú produkovať kolagén a spáliť nadbytočný tuk.

Avokádo, niekedy nazývané aj maslové ovocie, nie je pri diéte úplne vhodné. Jeho energetická hodnota je 227 kcal. Avokádo je síce dobrá voľba a netreba si ho odopierať, ale skôr v malom množstve a nie pred spánkom.

 

Jablká verzus hrozno

 

Jablká patria medzi najlepšie ovocie pre fitness. Nemajú žiadne tuky a ich energetická hodnota je asi 60 až 100 kcal. Obsahujú veľa vlákniny a vďaka antioxidantom a pektínu patria k super bojovníkom proti celutitíde. Pri diéte sú vhodnejšie zelené, červené obsahujú viac cukru.

Hrozno je ovocie, na ktoré si treba pri chudnutí dávať pozor. Obsahuje veľa cukru, šupka je ťažko stráviteľná, jadierka môžu dráždiť črevný trakt a kyselina v hrozne poškodzuje zubnú sklovinu. Určite sa hroznu netreba vyhýbať, len si dávať pri množstve, ktoré skonzumujete, pozor.

 

Grapefruity a banány

Grapefruit je číslo 1 v boji proti nadváhe pre veľkú silu pri spaľovaní tukov. Enzýmy grapefruitu pomáhajú aktívne spracovávať kalórie. Vyskúšajte tento tip - žiadne tepelne spracované jedlo nepoškodí vašu figúru, ak si s ním dáte polovicu grapefruitu.

Banány patria k „najenergetickejšiemu“ ovociu. Trávia sa veľmi pomaly a vedci nedávno našli v nich určité látky zodpovedné za blokovanie aktivity buniek štiepiacich tuky.

Prečítajte si tiež:

Päť dôvodov, pre ktoré by ste mali častejšie konzumovať cviklu

Máte 40 a neviete schudnúť? Naštartujte metabolizmus

Fotogaléria


Foto: wikimedia.com
Zdroj: az

Ďalšie články

Diskusia