Päť dôvodov, pre ktoré by ste mali častejšie konzumovať cviklu

Päť dôvodov, pre ktoré12.04.2018 |

Táto na prvý pohľad nie úplne lákavo vyzerajúca plodina môže zvýšiť vašu inteligenciu a dodať vám kopec potrebnej energie. A tej ako rodičia potrebujete neúrekom...

Cvikla je hviezdnou zložkou šalátov, štiav, polievok a ďalších moderných pokrmov. A tento trend je podľa odborníkov na výživu veľmi dobrý. Posilňuje srdce, mozog aj svaly. Je veľmi skladná, takže k dispozícii ju máme po celý rok.

Toto je 5 dôvodov, pre ktoré by sa cvikla mala stať pravidelnou súčasťou vášho jedálnička:

1. ZnižujeMôže znížiť krvný tlak

Vysoký krvný tlak je celosvetovo jednou z hlavných príčin úmrtí. Svetová zdravotnícka organizácia odhaduje, že hypertenzia predstavuje takmer 13 percent všetkých úmrtí na svete.

Repa je bohatá na zdravé dusičnany, ktoré sa premieňajú v tele na oxid dusnatý. Ten napomáha rozširovať krvné cievy a zlepšuje prietok krvi, čím dochádza k zníženiu krvného tlaku. Podľa odborníkov  stačí pravidelne denne piť 250 mililitrov cviklovej šťavy. Už tri hodiny po vypití sa budete cítiť lepšie a účinok trvá až do ďalšieho dňa.

2. Nabíja energiou

Pretože oxid dusnatý rozširuje cievy, svaly sú lepšie zásobené kyslíkom a človek sa tak dokáže dlhšie venovať fyzickej aktivite. Potvrdil to aj výskum z roku 2017, podľa ktorého pitie cviklovej šťavy zvyšuje odolnosť športovcov. Autori štúdie navrhujú dať si pohár šťavy 90 minút pred cvičením.

3. Pomáha zvyšovať inteligenciu

Spolu s lepším prekysličením svalov prináša konzumácia cvikly v akejkoľvek podobe extra kyslík aj do mozgu, ktorý je potom tiež výkonnejší.

4. Upravuje stolicu

Jedna šálka cviklovej šťavy obsahuje asi 3,5 gramu vlákniny, čo udržiava tráviaci trakt v rovnováhe. Vďaka nerozpustnej vláknine zabraňujúcej zápche sa môžeme vyhnúť nepríjemným hemoroidom. Tie sa častejšie vyskytujú u ľudí s chronickou zápchou alebo pri diéte s nízkym obsahom vlákniny.

 5. Je nabitá antioxidantmi

Cvikla má svoju červenofialovú farbu z vysokej úrovne antioxidantov, ktoré pomáhajú predchádzať určitým chorobám vyvolaným voľnými radikálmi. Jeden obzvlášť silný antioxidant je betalén, ktorý sa nachádza práve v cvikle. Podľa prieskumu z roku 2015 zaznamenal v boji proti voľným radikálom vyššie skóre ako vitamín C.

Poznámka ...

Je tu jedna vec, tzv. beetúria – ružové sfarbenie moču. Ak zvýšite príjem cvikle, treba s tým rátať. Ružový bude nielen moč, ale aj stolica. Nemajte obavy, nejde o krv.

Mohlo by vás tiež zaujať:

Farba moču môže odhaliť závažné ochorenie

Máte 40 a neviete schudnúť? Naštartujte metabolizmus

Fotogaléria


Foto: thinkstock.com
Zdroj: az

Ďalšie články

Diskusia