Máte 40 a neviete schudnúť? Naštartujte metabolizmus

Máte 40 a neviete24.03.2018 |

Pribúdajúcim vekom sa metabolizmus spomaľuje. Keď žena prekročí 40tku, začne pociťovať prvé zmeny.

Hormóny začnú štrajkovať, váha stúpa smerom hore, koža už nie je taká pružná ako kedysi. Môže za to spomalený metabolizmus. Aj vy máte pocit, že priberáte aj zo vzduchu? Najvyšší čas s tým niečo urobiť.

1. Znížte príjem kalórií

Ak chcete schudnúť, musíte znížiť príjem kalórií. Neznamená to však, že začnete jesť menej, iba by ste ešte viac spomalili metabolizmus. Doprajte si denne 5 až 6 porcií jedla. Zaraďte do jedálnička zeleninu, ovocie, nízkotučný tvaroh. Za deň by ste mali prijať 1 200 až 1 500 kalórií.

2. Raňajkujte

Raňajky naštartujú metabolizmus a budete mať dostatok energie po celý deň. Je dokázané, že ženy ktoré neraňajkujú majú problém s nadváhou a často trpia obezitou. Doprajte si jogurt, pridajte do neho ovsené vločky, orechy a ovocie. Zasýti vás to na dlhší čas.

3. Doprajte si kávu a čaj

Kofeín stimuluje centrálnu nervovú sústavu. Povzbudzuje srdcovú činnosť, zvyšuje krvný tlak, naštartuje metabolizmus. Dokonca káva potláča chuť do jedla. Okrem vody začnite piť čaje, ktoré, ktoré obsahujú antioxidanty. Anízový čaj podporuje trávenie, zelený pomáha pri znižovaní hmotnosti, žihľavový vyplaví tekutiny, ktoré telo zbytočne zadržuje.

4. Dodržujte pitný režim

Dodržiavanie pitného režimu je dôležité, ak chcete schudnúť. Za deň by ste mali vypiť až 2 litre vody. Okrem toho, že podporí trávenie, zaplní žalúdok a vy nebude mať potrebu jesť. Ak zabúdate piť, nastavte si v mobile aplikáciu, ktorá vám každú hodinu pripomenie, že sa máte napiť.

5. Jedzte proteín

Vaše telo potrebuje bielkoviny na udržanie pevných svalov. Do svojho jedálnička pridajte ryby, kuracie, morčacie mäso, vajíčka. Ich konzumáciou sa budete cítiť plnšie a nepodľahnete tak chuti na nezdravé maškrty.

6. Doprajte si jedlá bohaté na železo a vitamín D

Svaly potrebujú dostatok železa, aby mohli spáliť tuk. Až do menopauzy ho ženy počas menštruácie strácajú. Nájdeme ho v červenom mäse, v špenáte, v keli, v strukovinách, či morských plodoch. Ak trpíte nedostatkom železa, poraďte sa so svojim lekárom. Na trhu existuje niekoľko druhov prípravkov, ktoré ho dokážu doplniť umelo. Aj vitamín D je dôležitý pre zachovanie svalovej hmoty. Vystavte sa slnečným lúčom, hneď ako vykukne prvé slniečko. Doprajte si lososa, tuniaka, krevety, okrem toho, že sú zdravé, sú skvelým zdrojom vitamínu D. Nájdeme ho aj v mlieku, obilninách a vajciach.

Prečítajte si tiež:

7 pozitívnych zmien,ktoré sa udejú,keď začnete s prechádzkami

Týchto 6 vitamínov by ste mali užívať po 40-tke

 


Foto: thinkstock.com
Zdroj: pp

Ďalšie články

Diskusia